joi, 13 ianuarie 2011

Despre tutorialele în limba română

M-am bucurat enorm când LoryGlory mi-a împrumutat patru cărţi despre mărgelit, scrise în română. ână acum, singurele tutoriale urmărite de mine erau cele de pe net în engleză, italiană şi spaniolă. În română, mai găsisem ceva la Icabica, dar, în general, oferta de handmade pe mărgelit şi argilă polimerică în română nu-i tocmai generoasă (sau nu am găsit eu,a şa că, dacă aveţi linkuri, daţi un comment). la prima vedere, cele aptru cărţi din coelcţia Idei Creative arătau superb. Poze minunate, idei super de bijuuri şi din sârmă argintată, şi din cristale şi din mărgele de nisip şi... explicaţii în română.

Problemele au apărut când mi-am aruncat ochii pe un pandantiv în formă de stea. Mie îmi plac tare mult stelele şi tutorialul mi-a luat ochii imediat. M-am înarmat cu ce scria la revistă că e nevoie: mărgele de nisip, biconice, ac, aţă. Primii 2 paşi au fost uşori. După aia, dacă mă luam după ce scriau ei acolo îmi ieşea o trăsnaie care nu avea nicio treabă cu steluţa din fotografia lor. Norocul a fost că nu-s chiar începătoare şi mi-am dat seama cum se continuă.
Asta a fost primul hop. După care, am văzut un colier ce mi-a plăcut. Aveam materie primă pentru el şi am vrut să-l realizez. Numai că, în revista respectivă, cu excepţia unor câteva rânduri la început despre herringbone circular, nu se dădeau alte indicaţii.  A trebuit să mă descurc singură, să fac, să desfac. Până la urmă a ieşit ceva-ceva. Vă arăt mâine.
No, ca o concluzie: 12.90 lei pentru câteva pagini mi se pare cam multişor. Totuşi, au şi lucruri bune, iar din unele pagini se poate învăţa câte ceva.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu